Reisverslagen van maandag tot en met donderdag - Reisverslag uit Beasain, Spanje van Beasainzernike2017 - WaarBenJij.nu Reisverslagen van maandag tot en met donderdag - Reisverslag uit Beasain, Spanje van Beasainzernike2017 - WaarBenJij.nu

Reisverslagen van maandag tot en met donderdag

20 Oktober 2017 | Spanje, Beasain

Beste lezers,

Dit verslag bevat de reisverslagen van maandag tot en met donderdag. Deze verslagen geven een beeld van wat wij afgelopen dagen hebben gedaan. Alle verhalen zijn geschreven door leerlingen. Veel leesplezier!

Maandag 16 oktober ’17,

Om 8 uur moesten we op school zijn. Daar werd met de reisleiders de vorige dag besproken. De groep werd toen in 2en gesplitst, de ene groep ging basketballen en de andere groep ging ‘krachttraining’ doen. De krachtraining bestond uit sprinten met stokjes, met lichte zaken in de nek, melkflessen met een beetje water erin en het slepen van een band. Dit was allemaal in de vorm van een estafette. Daarna gingen we met de bus aar Segura, waar we verschillende opdrachten moesten uitvoeren en foto’s moesten maken als bewijs. Uiteindelijk moesten we ergens rond kwart over twee weer aar de bus, we gingen terug naar de school in Beasain en werden voor de rest van de dag
vrijgelaten.

Geschreven door: Julian Gerritsen

Dinsdag 17 oktober ’17,

Kaixo (Hallo in het Baskisch),

Vandaag moesten we vroeg opstaan om het eerste uur mee te doen met onze Basken. Wij gingen mee naar vakken zoals filosofie, wat een groot filosofeestje was. Daarna zijn we met de bus vertrokken richting Ekainberi om daar een replica van de grotten te bekijken. Het wat genieten. Het was erg interessant om al die muurschilderingen te bekijken. Onder toelichting van een gids met veel verstand van zaken werden wij rondgeleid. Eerst een rondje in stilte en daarna met een toelichting.

Toen gingen we met de bus naar Getaria om lekker te zonnen aan zee. Er waren veel hoge golven die zeer indrukwekkend waren, net zoals het prachtige blauwe water. Daarna liepen we langs de zee naar een dorpje verderop om een ijsje te smikkelen en weer met de bus terug naar Beasain te gaan. Aangekomen in Beasain, gingen we weer met onze Bask mee.

We vonden het heel leuk vandaag en we zijn benieuwd wat het lot ons morgen brengt.

Geschreven door: Meike
Funny inside Jokes: Kayleigh
Niks: Zohra
Irritante vragen onder het typen: Thomas

Woensdag 18 oktober ’17,

Hola mis amigos,

Vandaag was de eerste dag dat het ging regenen.. We moesten weer om acht uur op school zijn. Vanuit school gingen we weer op pas, op weg naar Bilbao! Toen we daar eenmaal aankwamen, gingen we eerst naar de beroemde overdekte markt in Bilbao. Na een kort bezoekje aan de markt, gingen we naar een soort kabelbaan die naar de bergen ging. Daar kregen we tijd om foto’s te maken van de skyline van Bilbao. Na een paar minuten gingen we weer met de kabelbaan terug naar beneden. Eenmaal beneden gingen we een bammetje eten, en op weg naar het Guggenheum-museum. Halverwege de route naar het museum, kwam er een gekke man naar ons toe en vertelde iets over vrijheid en dat Nederlanders toffe mensen waren, wat een topper! Ook waren er muzikanten en levende standbeelden op de route naar het museum. In het museum kreeg iedereen een papier met opdrachten die je in het museum kon doen. Daarna werden we opgesplitst in twee groepen. De ene groep ging neet een tentoonstelling met allemaal schilderijen van Gerg Baselitz: The Heroes. De andere groep ging naar een tentoonstelling va Richard Serre: La materia del tiempo. Daar had je allemaal gekke doolhofjes waarvan sommige van de buitenkant heel klein lijken en van binnen heel groot zijn, en een paar die van buiten heel groot lijken maar van binnen heel klein lijken. Daarna gingen we het museum weer uit. Eenmaal uit het museum kreeg iedereen vrije tijd in Bilbao, waarvan de grootste groep naar een groot winkelcentrum ging. Toen iedereen klaar was met zijn of haar vrijetijd, gingen we weer met de bus terug naar Beasain.

Hasta la vista!

Geschreven door: Sem Heller & Thomas van Balveren

Donderdag 19 oktober ’17,

Vanochtend vroeg opgestaan om naar het treinstation te gaan. Toen met de bus opgehaald en naar Pasajes gegaan. Eerst zijn we een berg opgeklommen met een prachtig uitzicht over de baai van Pasajes en is ons verteld dat dit vroeger en nog steeds een drukke vissersplaats is. Daarna hebben we een bootwerf/museum bezocht over zestiende-eeuwse walvisjacht, hier maakten ze ook een levensgrote boot uit die tijd met zelf uitgezochte hout net als vroeger. Toen zijn we naar het wel bekende San Sebastian gegaan, de hoofdstad van het Baskenland. Hier kon je kiezen of je alleen maar vrijetijd wilde of dat tussendoor ook nog naar het Aquarium wilde. Ik ben 1 van de mensen die naar het Aquarium is geweest. Daar waren hele mooie vissen en andere zeedieren te zien. Daarna kregen we nog wat vrije tijd om de stad te verkennen. Om half zes verzamelden we weer op het plein en zijn we in de bus terug naar Beasain op weg naar he afscheidsfeest.

Geschreven door: Fabian Schaub & Martijn Riesebos

• 20 Oktober 2017 - 17:26

Carla Nanninga (grootmoeder Van Jasper):

Wat leuk om vanuit de verte jullie reis mee te maken (een beetje dan...) , en de verslagen van sommigen van jullie geven ook een goed beeld, bedankt daar voor!
    Ik wens jullie een voorspoedige reis vandaag, met lachen, na praten, en slapen.